יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

החזרת רהיטים נעשה הרבה יותר נוח

לקנות או לא לקנות. זאת השאלה. מדינת ישראל חוקקה, סוף סוף, לאחרונה חוק חדש שבא לשרת אותנו האזרחים ולהקל עלינו בכל הקשור לרכישה של מוצרים והזמנת שירותים מספקים שונים. החוק אומר כי ניתן להחזיר על מוצר שרכשנו החל מבגדים, מוצרי חשמל ועד רהיטים אפילו, בתוך מספר ימים, בהתאם למגבלות מסוימות, ולקבל את כספנו בחזרה. לא זיכוי ולא פיצוי, בלי שאלות ובלי התחכמויות, כסף מזומן ביד ומיד.
כמעצבת פנים שעושה הרבה הזמנות ללקוחות שלי ומחליטה איתם אילו פריטים להוסיף לבית החדש ולחדרים שעוברים שיפוץ, אני נתקלת בהרבה התלבטויות לפני רכישה. האם לקחת את המנורה הזו או אולי את האייל הזה. האם לבחור פינות אוכל כאלו או אולי רהיטים מסוג שונה.
העובדה שכיום, אפילו רהיטים ניתן להחזיר ולקבל כסף במזומן בלי הרבה שאלות, מקלה מאוד על הלקוחות שלי שלא צריכים להתלבט יותר מידי, יכולים לקחת פינות אוכל למטבח שלהם ולאחר שהן מגיעות אליהם הביתה, להתחרט ולהחליט שהם רוצים משהו אחר או לוותר ולקחת את הכסף שהם שילמו מראש.
לפני שיצא והתחיל החוק הזה, שמעתי הרבה מאוד אנשים שאומרים כי הלקוח הישראלי רק ינסה ויחפש איך להרוויח, איך לתחמן ואיך לעבוד על המוכרים והסוחרים. אולם, אני חושבת ומאמינה כי האופציה לבחור ואחר כך להתחרט, תאפשר רכישה קלה יותר ובטוחה הרבה יותר וזאת מאחר ולקוחות יוכלו להחליט מהר ולא לחשוב או להתלבט האם רהיטים אלו יתאימו יותר מסוג רהיטים אחר שראה, לדוגמא.
ישנם מוצרים רבים שקשה מאוד לקחת עליהם החלטה, איזה לקנות ומה לבחור, רהיטים כמו פינות אוכל הם סוג אחד שלהם. לכן החוק הזה הוא חוק טוב ולדעתי רק יועיל, לא רק ללקוח כי גם למוכר ממנו יהיה קל יותר לקנות מבלי להתלבט ולנסות ולהחליט האם לקנות או לא לקנות.

יום חמישי, 23 בדצמבר 2010

וילונות לחדרי ילדים כחלק מעיצוב החדר

וילונות לחדרי ילדים, נשמע כפריט פשוט אך יכול להוסיף הרבה מאוד לעיצוב ולנעימות של חדר הילדים שלכם.
כחלק מעיצוב הבית אני אוהבת להכניס דברים חדשים וכייפיים לחדרים השונים בבית, פריטים שיתנו ויעניקו מראה שונה, מראה נעים ועשיר לחדר וזאת על ידי הוספת פריט קטן אחד או שניים.
באחד הפרויקטים האחרונים שעשיתי החלטתי להכניס וילונות מיוחדים לחדר הילדים. בעלי הדירה המשתפצת ביקשו ממני לנסות ולהעניק לחדר של הילדים שלהם איזה מראה מצד אחד ילדותי משהו אך מצד שני שיהיה מספיק מכובד ולא מצועצע מידי.



וילונות לחדרי ילדים
וילונות לחדרי ילדים
  בהתחלה חשבתי על תמונות שונות או בובות מיוחדות ומעוצבות, אך לבסוף החלטתי ללכת על וילונות מעוצבים במיוחד לחדרי ילדים. ללא כל ספק, וילונות לחדרי ילדים הינם פריטים שיכולים להוסיף הרבה מאוד לחלק העיצובי של כל חדר. עם גוונים צבעוניים שמתאימים לצבע הקירות וילונות משתלבים בצורה טובה ומדויקת בחדר הילדים או בכל חדר אחר בבית.
היתרון הגדול שיש לוילונות לחדרי ילדים היא העובדה שהם יכולים להציל את החדר מאוד וכך בחדרים שפונים לכיוון של השמש, במהלך היום, ובאופן טבעי מחממים נורא את החדר של הילד, אותם וילונות עוזרים לשמירת הנעימות בחדר ולא מחממים אותו מידי וכך אפשר להשאיר את חלון החדר פתוח במהלך היום בשביל שיתאוורר ולא לדאוג שהחדר יתחמם יתר על המידה.
בנוסף, זאת לא עובדה מדעית או משהו וזו דעתי ותחושתי בלבד, אבל אני מרגישה כי וילונות לחדרי ילדים עוזרים לרוגע והשלווה של הילדים המשחקים בחדר. אם בוחרים לדוגמא וילונות בצבעים בהירים ומרגיעים הילד שמשחק בחדר במהלך הצהריים באופן טבעי "קולט" את האווירה הנעימה והרגועה שנוצרה בחדר שלו, דבר שמשפיע אליו ועוזר לו להמשך היום ומה שחשוב זה להמשך הלילה.
בסופו של דבר הוספת הוילונות המעוצבים בחדר הילדים בהחלט הוסיפו את הטאץ' שרציתי וציפיתי ואני ובעיקר בעלי הבית היו מרוצים מאוד ונהנו מחדר הילדים החדש שעיצבתי להם.

יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

אין ספק שסלון הבית נהיה חלק חשוב מאוד מהחיים שלנו.
בעבר הוא נחשב לחלק ה"קדוש" של הבית זה שאסור להיכנס אליו ככה על בסיס יום יומי. סבתות אסרו על הנכדים שלהם להתרוצץ או לשבת על הספות בסלון. אמהות היו מכסות את הספות ושאר רהיטים בתוכו, אך כיום הסלון הוא כבר לא מה שהכרנו וזכרנו.

סלון הבית תופס מיום ליום תאוצה והוא נהיה חלק מרכזי בעיצוב הבית.
אתמול צפיתי בכתבה מעניינת וטובה מאוד של ערוץ 2 בנושא.

אתם מוזמנים להתרשם בקישור המצורף: מה עובר על הסלון הישראלי?

יום שני, 13 בדצמבר 2010

לקחת בית ישן ולהפוך אותו לחדש


מכירים את תוכניות הטלוויזיה האלו שלוקחים דירה לא מטופחת או משופצת, כזאת שהערך שלה רק יורד, שוברים כמה קירות, מכניסים קצת רהיטים חדשים ונותנים אווירה חדשה ומחודשת לדירה? דירה שבעלי הבית לא הצליחו למכור נהיית דירת המאה, דירה יפיפייה, כזאת שלא חשבתם שיכולה להיות מה שנהיה ממנה.

זה בדיוק מה שאני אוהבת בעבודה שלי, בלהיות מעצבת פנים, האפשרות לקחת דירה שנראית כמו משהו שאי אפשר לגור בה או משהו שמראש בעלי הבית הרימו כבר ידיים והיו מוכנים להוריד את המחיר, רק למכור את הדירה.


ריהוט גן
ריהוט גן

אני אוהבת לקחת דירה כזאת לעשות כמה שינויים מינוריים, להכניס רהיטים, כמה פריטי עיצוב כמו עציצים, תמונות, קירות גבס או כל דבר אחר שיכול להוסיף ולתרום לדירה ולהפוך את הדירה למשהו מדהים שאין כמותו. הכי כיף לראות את בעלי הבית חוזרים, אחרי שיפוץ שכזה ולא מאמינים שזה הבית שלהם.

יצא לי לאחרונה לקחת על עצמי פרויקט כזה. דירת גן במרכז העיר שלא עברה שיפוץ, מעולם, מאז שקנו אותה בפעם הראשונה, וככה זה גם נראה. הקירות מטונפים, על רהיטים ישנים אני לא רוצה אפילו לדבר. חצר הבית לא מטופחת ובלי כל צמחיה, ריהוט גן או מעוף של משהו שאמור להראות כמו חצר נורמאלית.

לפעמים אני לא מבינה למה אנשים לא עושים כמה פעולות פשוטות של ניקיון וסידור הבית, הוספת כמה רהיטים חדשניים, תמונות מעניינות או לפחות מסדרים את החצר, משקיעים בה משהו מינימאלי, מכניסים כמה עציצים, ריהוט גן ואולי איזו נדנדה נעימה. אלו פעולות שלא אמורות לעלות הרבה כסף וההשקעה לא כזאת גדולה, בכלל לעומת זאת התועלת היא רבה ומשדרגת את הבית בצורה משמעותית ביותר.


רהיטים
רהיטים

את הפרויקט הזה לקחתי במטרה לשנות את הבית להפוך אותו למשהו שבעלי הבית לא חשבו שהוא יכול להיות, לעצב אותה בצורה מדהימה שכזאת שהם לא יאמינו שזה היה הבית שלהם. להוסיף להם פריטים לבית, רהיטים, פינות אוכל, ריהוט גן, תמונות, עציצים ועוד מוצרים שיאבזרו להם את הבית ויגרמו לו להראות כמו מה שהוא אמור להראות, בית.

על הפרויקט הזה, מה שנהיה ממנו, מה עשינו ומה שיפצנו אני אכתוב בפוסט הבא. עד אז שיהיה המשך שבוע נעים

יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

רהיטים בגלידרייה, לא מה שחשבתם.

בעבודתי אני מאוד אוהבת להתעסק עם אתגרים חדשים ומשונים ואני יכולה לומר בפה מלא שהלקוחות שלי תמיד מצליחים להפתיע אותי ולמצוא לי אתגרים חדשים ומעניינים.
הנה למשל גלידרייה שביקשה לעצב מחדש את המקום שלה אך רצתה לעשות זאת עם רהיטים מיוחדים ושונים ממה שרגילים לראות ולהכניס לגלידריות.
בעל המקום ביקש למקם כחלק מאותו ריהוט גן מיוחד רהיטים שהם מיוחדים באופן שונה ואחר, רהיטים יוקרתיים יותר שיתנו למקום אווירה מצד אחד יוקרתית ונעימה אך מצד שני יהפכו את המקום למשהו רטרו שכזה, כמו גלידריות שאפשר לדמיין ולראות בסרטים הישנים והטובים, אלו של השחור לבן ואלו של הצבעים כשרק נכנס הצבע לקולנוע.
הלכתי וחיפשתי ומצאתי כמה דוגמאות יפות מאוד של ריהוט גן, מעוצב ומיוחד ממש כפי שבעל הגלידרייה ביקש. הוא התלהב מעוד מאותם רהיטים והדוגמאות שהצגתי לו עד שהוא החליט גם לקחת אותי לעבודה נוספת שלו בבית קפה קטן שהוא מנהל.
מבחינתי במקצוע העיצוב, שבו אני עוסקת, חשוב מאוד שתהיה כימיה טובה עם הלקוח ובנוסף חשוב מאוד שתהיה המשכיות בכל נושא העיצוב מאחר וכאשר מדובר באותו לקוח ואני כבר יודעת את השיגעונות שלו, איזה סגנון הוא אוהב ומה אפילו לא כדאי לנסות ולשכנע אותו להשתמש בו.
ובחזרה לגלידרייה. הגלידרייה התחילה את שיפוצה והתחילו כבר לשבור קירות, לבנות את המטבח, למקם את הדלפק ולהכין את מזנון ההגשה. לאחר שכל אלו נגמרו הגיע הזמן להכניס בקול תרועה רמה רהיטים. את אותו ריהוט גן שאני בחרתי והלקוח שלי אהב.
עכשיו כאן נכנס הקטע שאולי בגללו החלטתי ללכת וללמוד את המקצוע הזה. לבחור רהיטים ועיצובים שונים לדירה, פרויקט או כל דבר אחר, כל אחד יכול לעשות. אבל לפגוע בול ולהתאים את כל אלו גם לטעמו של הלקוח וגם למקום עצמו, בשביל זה צריך איזה כשרון אישי. אני כל כך אוהבת לראות שמה שבחרתי, לאחר שעבר את מבחן הלקוח, נכנס ומתאים בדיוק כפי שדמיינתי שיתאים ובבת אחת ישנה את המקום, ייתן למקום את האווירה וטעם שחשבתי שמגיע לאותו מקום. אלו הדברים שתמיד מחזקים אותי בעיקר בימים קשים ומזכירים לי כמה אני אוהבת את המקצוע.
לבסוף הגלידרייה הושלמה בצורה מושלמת ובדיוק כפי שרצינו. עם רהיטים מעוצבים ויפים ואווירת רטרו שונה וחדישה עם ריהוט גן מקסים.