יום ראשון, 20 בפברואר 2011

עיצוב פנים זה כיף חיים

מה שאני אוהבת כל כך בעבודתי זאת העובדה שיש לי יד חופשית ושאני יכולה לאלתר ולהמציא משהו חדש כל פעם, זה היתרון של עיצוב פנים. אתה לא צריך להיות מקובע או מרובע ואתה יכול לנסות ולמצוא פתרונות טובים ויעילים לכל מיני בעיות הקשורות אל עיצוב פנים.

מצפים מכל מעצבת פנים שתדע לתת מענה לכל בעיית עיצוב פנים ותמצא פתרון לכל דבר ובעיה שמתבקשת. ככה יום אחד התבקשתי למצוא מענה לזוג רהיטים שהוצבו בבית חדש שזה עתה משופץ. הוזמנתי על ידי חברה שלי שהיא גם מעצבת פנים והיא ביקשה ממני שאני אעזור לה במיקום רהיטים אלו.

הבעיה הייתה שחלל הבית היה יחסית קטן ואילו הרהיטים המדוברים היו יחסית גדולים מהמקום שיש בו. אולם, בעלי הבית ביקשו למצוא להם פתרון מאחר ואלו רהיטים עתיקים שהיו חשובים להם מאוד ועברו בירושה מאחד לשני במשך מספר דורות.

כמו שאמרתי, עיצוב פנים הוא דבר מאתגר, ואנחנו נאלצנו למצוא לכך פתרון ומענה. התחלנו לחשוב איך למקם רהיטים שהם יחסית גדולים ולהכניס אותם לחלל שהוא יחסית קטן וקשה מאוד לעצב אותו ולהכין אותו למשהו שנראה כמו מקום שאפשר להכניס בו רהיטים כה גדולים.

לבסוף, פתרון עיצוב פנים שעלה לנו בראש היה לשבור קיר אחד שיש בסלון ולפתוח מעט את החלק שבו אמורים להיות ממוקמים הרהיטים. זה נשמע כמו משימה פשוטה אך הקיר שאותו רצינו לשבור הוא קיר בטון שצמוד לחדר הילדים ולכן חששנו שמשהו יפגע.

לבסוף, לאחר בירורים רבים, התלבטויות והצעות הגענו למסקנה שהדבר יכול להיעשות בטכניקה מאוד מסובכת וקשה להסבר, ולכן אני לא אסביר אותה כאן. בעזרת אותה טכניקה רעיון עיצוב פנים שהצעתי יכול יהיה להתקיים ויוכל להיעשות תוך מתן פתרון הולם לאותם רהיטים עתיקים וחשובים.