יום שני, 13 בדצמבר 2010

לקחת בית ישן ולהפוך אותו לחדש


מכירים את תוכניות הטלוויזיה האלו שלוקחים דירה לא מטופחת או משופצת, כזאת שהערך שלה רק יורד, שוברים כמה קירות, מכניסים קצת רהיטים חדשים ונותנים אווירה חדשה ומחודשת לדירה? דירה שבעלי הבית לא הצליחו למכור נהיית דירת המאה, דירה יפיפייה, כזאת שלא חשבתם שיכולה להיות מה שנהיה ממנה.

זה בדיוק מה שאני אוהבת בעבודה שלי, בלהיות מעצבת פנים, האפשרות לקחת דירה שנראית כמו משהו שאי אפשר לגור בה או משהו שמראש בעלי הבית הרימו כבר ידיים והיו מוכנים להוריד את המחיר, רק למכור את הדירה.


ריהוט גן
ריהוט גן

אני אוהבת לקחת דירה כזאת לעשות כמה שינויים מינוריים, להכניס רהיטים, כמה פריטי עיצוב כמו עציצים, תמונות, קירות גבס או כל דבר אחר שיכול להוסיף ולתרום לדירה ולהפוך את הדירה למשהו מדהים שאין כמותו. הכי כיף לראות את בעלי הבית חוזרים, אחרי שיפוץ שכזה ולא מאמינים שזה הבית שלהם.

יצא לי לאחרונה לקחת על עצמי פרויקט כזה. דירת גן במרכז העיר שלא עברה שיפוץ, מעולם, מאז שקנו אותה בפעם הראשונה, וככה זה גם נראה. הקירות מטונפים, על רהיטים ישנים אני לא רוצה אפילו לדבר. חצר הבית לא מטופחת ובלי כל צמחיה, ריהוט גן או מעוף של משהו שאמור להראות כמו חצר נורמאלית.

לפעמים אני לא מבינה למה אנשים לא עושים כמה פעולות פשוטות של ניקיון וסידור הבית, הוספת כמה רהיטים חדשניים, תמונות מעניינות או לפחות מסדרים את החצר, משקיעים בה משהו מינימאלי, מכניסים כמה עציצים, ריהוט גן ואולי איזו נדנדה נעימה. אלו פעולות שלא אמורות לעלות הרבה כסף וההשקעה לא כזאת גדולה, בכלל לעומת זאת התועלת היא רבה ומשדרגת את הבית בצורה משמעותית ביותר.


רהיטים
רהיטים

את הפרויקט הזה לקחתי במטרה לשנות את הבית להפוך אותו למשהו שבעלי הבית לא חשבו שהוא יכול להיות, לעצב אותה בצורה מדהימה שכזאת שהם לא יאמינו שזה היה הבית שלהם. להוסיף להם פריטים לבית, רהיטים, פינות אוכל, ריהוט גן, תמונות, עציצים ועוד מוצרים שיאבזרו להם את הבית ויגרמו לו להראות כמו מה שהוא אמור להראות, בית.

על הפרויקט הזה, מה שנהיה ממנו, מה עשינו ומה שיפצנו אני אכתוב בפוסט הבא. עד אז שיהיה המשך שבוע נעים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה